lørdag 16. juli 2011

Engelsviken, ikke engler og ikke engelsmenn

                                          Men masse sørlandsidyll! Her er det bilde fra selve vika, hvor det er fiskebutikk, restaurant, treningssenter og ti års ventetid på båtplass.  Stranda tar det meg ti minutter på sykkelen å nå, og her har jeg allerede bade mer enn en gang;
I huset har vi fått  vaska ut, malt to stuer, to soverom, satt opp to vegger og pakka ut omtrent alt. Dette gjenstår før jeg er fornøyd i denne omgang: fire pakkesker, ikea-kjøkken, ei skikkelig trapp til andre etasje. På litt lengre sikt kommer det ei varmepumpe,et bad oppe, carport. Da har vi fått oss drømmehuset. Det mest fantastiske er at vi har god god god plass til å ta imot besøk.

Det er fortsatt tidlig søndag morgen, og oppe ligger det fire syvsovere. Hjarand og Halvor tar seg en skikkelig søndagsmorgen. Anders er på besøk fra Oslo og Amalie har flytta inn på det rosa rommet. I morgen kommer Christian også, så da er storfamilien samla.  Straks dags for en skikkelig omelett til frokost, kanskje kommer sløvingene ned da? Dufta av nytrukket kaffe hjalp ikke.. :)  Så skal jeg ut på løpetur. Må fortsatt holde meg fin til bryllupet - som er om under to uker. Wow, tenk det!  Kontroll på alt? Slett ikke!



Her er fiskerestauranten som jeg gleder meg til å prøve en dag. God sommer til dere alle! Nå skal jeg vie meg til bryllupsforberedelser de siste ukene før det braker løs. Som jeg gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar