onsdag 16. mars 2011

et museum med utfordringer

heter oppgaven jeg skal skrive. Jeg er ansatt som ny daglig leder og museet har mange utfordringer. Hvordan og hva vil jeg gjøre med museet. ahhh... Det er så mye jeg vil gjøre, og jeg er full av ideer, men enn så lenge kan jeg ikke pensum godt nok til å skrive oppgaven. Mitt aller første ledelseskurs. Det kan ikke bli annet enn lærerikt, men det koster noen små grå (eller får jeg noen små grå?) Caset ser veldig interessant ut, så det er vel bare å hive seg rundt og sette i gang. Fokuset mitt vil være på å motivere de ansatte til endring når det kommer til kunnskapsdeling. Et bra museum er et kunnskapsmuseum, hvor de ansatte deler kunnskapen og ikke plasserer den under seg på stolen - vokter den som en skatt? Motivasjonsteori. Aller først - motivasjon til å lese pensum.

Da trenger jeg en stor god kopp grønn te.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar